Při založení nové mapy bude mít tato úvodní nastavení. Pro některé typy projektů je možná budete chtít upravit.
Jako první je důležité správně mapu pojmenovat. Mapotic je nejlepší na úzce specializované mapy. Čím konkrétnější problém řešíte, tím lépe. Je pak pravděpodobnější, že mapa bude více žít a sloužit konkrétním lidem.
Název by měl mít maximálně 30 znaků a mělo by z něj být na první pohled zřejmé, k čemu vaše mapa slouží. Není nutné v názvu používat slovo “mapa”. Tento název se bude zobrazovat v záhlaví stránky, ve výsledcích vyhledávání na Google a také například při sdílení mapy na Facebooku.
Měl by stručně v několika slovech popisovat účel mapy – v některých případech může být shodný s Názvem, ale je lepší, pokud na něj navazuje a blíže popisuje zadání. Bude se zobrazovat na úvodní stránce mapy nad fotkou.
Hlavní obrázek mapy se zobrazuje na úvodní stránce a bude mapu reprezentovat ve výpisech map na Mapotic.com. Zobrazí se také při sdílení mapy přes Facebook a dalších službách. Doporučujeme vybrat dostatečně reprezentativní fotku, která bude dobře a srozumitelně ilustrovat téma vaší mapy. Rozměry fotografie jsou 1300x500px. Pokud nemáte vlastní fotografii, můžete vybírat z databank volně použitelných snímků (StockSnap.io, Pixabay) nebo využijte hledání obrázků na Google Images s filtrem “Free usage”.
Někdy stačí vyplnit jednu větu, ale je lepší uživatelům trochu popsat a vysvětlit co je záměrem mapy, kdo se o ní stará a jaká místa mají přidávat. Na dodaný text budou rovněž reagovat vyhledávače. Doporučujeme tedy věnovat trochu času sestavení atraktivního textu, který návštěvníkům jasně vysvětlí, o čem váš mapový projekt je a komu a k čemu slouží.
Pro návštěvníky vaší mapy je důležité, aby správně rozuměli kontextu informací. K tomu slouží jak úvodní text, tak i úvodní zoom. Tedy klíčové zobrazené území a jeho střed. Doporučujeme chvíli experimentovat s nastavením středu a zoomu a v novém okně (v Chrome CTRL+Shift+N) zkoušet refresh, dokud nedosáhnete optimálního zobrazení.
Mapotic je možné využívat pro veřejné i soukromé mapy. Mapu nastavíte jako soukromou v Nastavení > Rozšířené a poté můžete vybírat, kteří z registrovaných uživatelů budou mít na mapu přístup.
Pokud máte vlastní web či blog, můžete do něj připravenou mapu vložit. Této funkci se říká embedování, je to de facto vložení živé mapy do jakéhokoli webu a funguje podobně jako když si na vlastní web vložíte video z Youtube. Ve vložené mapě nelze provádět všechny funkce – zobrazí se mapa základní náhled místa s miniaturou a názvem. Po kliknutí na něj dojde k otevření nového okna na plné verzi mapy. Mapu do svého webu vložíte tak, že v Nastavení zvolíte možnost “Vložená mapa”, nastavíte si optimální zoom a rozměr vkládané mapy a následně zkopírujete vygenerovaný zdrojový kód. Ten stačí vložit do svého webu na danou stránku či přes redakčního systému.
Pro větší projekty a seriózně pojmenované mapy nabízí Mapotic několik prémiových funkcí. První z nich je možnost provozovat mapu na své doméně a pod vlastní hlavičkou. Můžete nahrát vlastní logo, zvolit barvy, přidat vlastní měřící Google Analytics kód.
V prémiové verzi můžete také posílat “brandované” značkové emaily (notifikace, registrace uživatele apod.), vidíte podrobné statistiky a můžete sofistikovaněji pracovat s uživateli mapy.
Pokud chcete, můžeme pro vás vytvořit vlastní mobilní aplikaci a umístit ji na App store či Google Play, kde si ji lidé budou moci stahovat do svých mobilních zařízení. Díky zavedené technologii a vyzkoušeným postupům jsme pro vás schopni tuto aplikaci připravit ve velmi krátké době a řádově levněji, než kdybyste si ji objednali v klasické vývojářské firmě.
Pro nejnovější příspěvky se podívejte na náš blog v anglické verzi www.mapotic.com/blog
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Praha – pól růstu ČR
V roce 2020 získala firma Mapotic, s.r.o podporu z Evropských strukturálních a investičních fondů, realizovanou skrz Operační program Praha – pól růstu ČR a čerpanou přes II. výzvu specializovaných voucherů (reg. č. CZ.07.1.02/0.0/0.0./16_027/0000607). Podpora byla mířena na účast frimy Mapotic s.r.o. na projektu Mapotic v místě realizace Praha za účelm zvýšení konkurenceschopnosti projektu. Očekávaným výstupem je inovace a uvedení na trh dalších služeb a produktů společnosti.