Státní agentura CzechTourism provozuje populární cestovatelský portál KudyZnudy.cz, který nabízí tisíce bodů zájmu. Zjistěte, jak jsme dokázali širokou a denně aktualizovanou databázi cestovatelských tipů přenést do mobilní aplikace bez nutnosti otevírat webový portál.
Agentura CzechTourism nás oslovila s potřebou řešení, které by dokázalo uživateli jednoduše a rychle nabídnout zajímavá místa, tipy a akce v jeho aktuální dosažitelnosti.
CzechTourism je státní agentura, která podporuje cestovní ruch a propagaci ČR jako turistické destinace doma i v zahraničí. Pořádá tuzemské i zahraniční konference, podporuje rozvoj turistiky v regionech a lokální organizace působící v oblasti turistického ruchu.
Jedním z dlouhodobě úspěšných projektů je populární webový portál KudyZnudy.cz. Jasným důkazem je návštěvnost, která šplhá až k 20 milionům za rok.
KudyZnudy.cz je za mnoho let své existence jedním z nejvyhledávanějších volnočasových portálů, a to hlavně díky desítkám tisíc bodů zájmu a denně aktualizovaným informacím. Nabízí pestrou nabídku pro všechny typy cestovatelů.
V rámci rozšíření služeb a lepšímu přístupu uživatelů bylo třeba vytvořit mobilní aplikaci s tipy na víkendy, která je přibližuje cestovatelům a umožňuje pořadatelům akcí a organizacím v turistickém ruchu propagovat svoje služby.
Oproti webu bylo třeba klást u mobilní aplikaci důraz na aktuální geolokaci uživatele, díky které může nabídka zobrazit nejzajímavější akce v okolí.
Vytvořili jsme mobilní aplikaci, která má jednoduché uživatelské rozhraní, nabízí filtrování akcí a zobrazení místa na mapě s možností spuštění navigace. Aplikace nutně nepotřebuje znát polohu uživatele – akce může přehledně vyhledat z databáze. Uživatel si může ručně vybrat, které regiony nebo města ho zajímají, a usnadnit si plánování výletů na nejbližší víkend.
Další možností je ruční procházení mapy a sledování zobrazených bodů zájmu seřazených do několika kategorií. V projektu KudyZnudy.cz jsme řešili stěžejní hlediska:
Vzhledem k velkému objemu dat a specifickému členění informací na webu bylo třeba navrhnout optimální způsob komunikace mezi často se měnícími anotacemi na stovky aktualizovaných akcí týdně. Vedle akcí jsou v databázi desítky tisíc bodů zájmu, z kterých bylo vybráno pro publikaci v aplikaci dvacet tisíc cílů zaměřených na víkendové výlety.
Jednou z výzev projektu byla vysoká popularita a návštěvnost portálu, která klade vysoké nároky na poskytovatele infrastruktury a hostingu. Návrh řešení tedy od začátku počítal s rozložením aktualizací v čase a data do mobilní aplikace se načítají z oddělených zdrojů než data na samotném portálu.
Mapotic je primárně mapová platforma. Díky univerzálnímu návrhu umožňuje snadno a rychle prezentovat libovolná existující data a zobrazovat je na webu nebo v mobilních aplikacích. Mohli jsme tak nakonfigurovat komunikační můstek, který originální dataset upravuje do podoby použitelné v mobilní aplikaci.
S mobilní aplikací vznikla nejen pravidelně aktualizovaná databáze víkendových tipů pro každého uživatele, ale také prostředek pro pořadatele, firmy a další organizace, které chtějí podpořit své služby a propagovat je.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Praha – pól růstu ČR
V roce 2020 získala firma Mapotic, s.r.o podporu z Evropských strukturálních a investičních fondů, realizovanou skrz Operační program Praha – pól růstu ČR a čerpanou přes II. výzvu specializovaných voucherů (reg. č. CZ.07.1.02/0.0/0.0./16_027/0000607). Podpora byla mířena na účast frimy Mapotic s.r.o. na projektu Mapotic v místě realizace Praha za účelm zvýšení konkurenceschopnosti projektu. Očekávaným výstupem je inovace a uvedení na trh dalších služeb a produktů společnosti.