O projektu Vozejkmap jsme již psali dříve, nyní je hlavním tématem Mapotic, další mapová platforma od stejného týmu. Opět se platforma obrací na co nejširší populaci lidí a objevovat dosud nepoznané. Na naše otázky odpovídal Ivo Gajdorus.
O čem váš projekt je?
Mapotic funguje jako online platforma, která pomáhá lidem a komunitám naplňovat jejich misi pomocí specificky zaměřených map. V obecném pohledu věříme, že když si lidi budou sdílet vědomosti a navzájem se obohacovat, pomůže to společnosti a tím i celkové evoluci lidstva. V našem případě se to snažíme uskutečňovat prostřednictvím map, sdílením informací o místech a vzájemným „objevováním nových světů“.
Kdo všechno patřil do vašeho týmu?
V současnosti na projektu pracuje tým vývojářů a tzv. „growth team“, zaměřený na marketing a rozhýbání prodeje placených rozšíření. Část zdrojů sdílíme s mateřskou firmou COEX a na strategii pro globální trh úzce spolupracujeme se společností Wings4U.
Jakým způsobem jste na takový nápad přišli?
Nejdříve jsme spustili volnočasový crowdsourcingový projekt kdesekoupat.cz, který se poměrně úspěšně etabloval na českém trhu. Poté jsme vytvořili několik obdobných sociálně prospěšných projektů, jako je Vozejkmap nebo WC Kompas. Ukázalo se, že lidé mají spoustu nápadů na to, co mapovat, a speciálně neziskovky a komunity mají skvělé myšlenky, jak pomocí map propojovat své členy či uskutečňovat změny s lokálním a někdy i globálním dopadem.
Co bylo při přípravě projektu nejtěžší?
Jednou z velkých výzev bylo najít, jaké typy map podporovat – došli jsme k tomu, že nechceme být další mapová služba sloužící jen pro vizualizaci dat, ale zaměříme se právě na komunity a nástroje, které budou pomáhat v dlouhodobějším naplňování nějakého záměru. Mapový projekt může díky crowdsourcingu a interaktivním prvkům fungovat jako další nástroj, který umožní lidem s různými zájmy a správcům komunit aktivně pracovat se svými příznivci nebo získávat pozornost lidí, kteří o projektu dosud nevěděli. Vedle toho jsme dostávali a občas i dostáváme poptávky na realizaci mapových řešení na míru či projekty, které neodpovídají výše uvedenému zaměření – a je občas těžké nechat tyto typy poptávek být a zaměřit se pouze na náš produkt.
Co byste doporučili ostatním, pokud chtějí realizovat svůj nápad?
Platí, že od nápadu k projektu je velmi dlouhá cesta, a pokud má být na konci úspěch, je třeba se do toho obout naplno. Jednou z knih, které nás inspirovaly, byla „Start with why“ od Simona Sinka, jež skvěle popisuje, že za velkými úspěchy bývá silná vnitřní motivace, která, pakliže je dostatečně hluboká, dokáže být zdrojem obrovské energie pro jednotlivce, týmy i veliké společnosti.
Na čem pracujete teď?
Pracujeme na rozšíření služby mimo ČR. Po několika měsících rešerší a rozhovorů s komunitami od Sydney po San Francisco jsme získali spoustu zajímavých podnětů a do projektu zapracováváme další funkce posilující vzájemné interakce mezi uživateli. Spustili jsme “map feed” se zobrazení posledních aktivit na mapě, vnitřní „addon market“ a od stávajících provozovatelů map potřebujeme zjišťovat, co jim funguje a jaká další rozšíření by chtěli. Paralelně dokončujeme inovovanou verzi Vozejkmap, systém rozšiřujeme o další funkce související s mapami, ať už jsou konvenčnější jako trasy, či méně obvyklé jako např. události. Spustili jsme také verzi „My Feed“, která registrovaným uživatelům zobrazuje dění seskupené ze všech různých map, s nimiž se buď propojili, nebo by je mohly zajímat. Na přelomu roku bychom rádi zahájili debatu s některým ze zahraničních investorů či se strategickým partnerem, jenž by nám pomohl s další akcelerací projektu.
Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho úspěchů.
Autorka: Jolana Scotti
Zdroj: Mámnápad,cz